Hoe we aan het immens hoge, gigantische, ongelofelijke recordbedrag van €15095,00 kwamen.

4 juli 2014 - Valkenswaard, Nederland

Buna Seara!
Onze laatste dag in Nederland verliep voor velen voor ons als erg hectisch. Vlug de laatste dingen regelen, kopen en bedenken. We hebben ook nog vijf tablets/laptops gekregen van WereDi om het schoolproject voor de kinderen te ondersteunen. Maar hoe hebben we dit nu eigenlijk allemaal voor elkaar gekregen? We hebben namelijk maar liefst €15095,00 opgehaald! Zonder onze hechte groep was dit natuurlijk nooit gelukt. De inzet en motivatie van iedereen was ongekend waardoor we altijd goed hebben kunnen samenwerken (iets waar ik persoonlijk al heel erg trots op ben!!!). Als ik terugdenk aan afgelopen jaar denk ik aan een jaar waarin we veel gedaan hebben en veel geleerd.
Het begon in November waarin we onze eerste afspraken hadden staan. Ik en Robin hadden afgesproken, dat als we allebei mee mochten gaan, samen gingen eten bij de Sleutel. Een dag nadat we te horen hadden gekregen dat we meemochten hadden we meteen de daad bij het woord gevoegd. We merkten dat er ontzettend veel enthousiasme zat bij ons allemaal en we begonnen dus eerst met z'n twee als een malle enthousiaste ideeën op onze telefoon te typen. Toen we ons enthousiasme over konden brengen op Stefan Verhoeven, eigenaar van de Sleutel, was hij om. De Sleutel sponsorde ons met €150.-. Diezelfde avond zijn we naar Broodjeszaak Sisters gegaan. Eigenares van Sisters zei zelf veel met straatkinderen te hebben. Ze hebben met het Roemeniëbroodje hete kip €151,- opgehaald. Rond November begon een andere, winstgevende actie. Tosti's verkopen in de pauzes aan leerlingen. De catering gaf toestemming, wat ze achteraf misschien geen tweede keer hadden gedaan en op 22 November was onze eerste tosti-actie een feit. Deze werd geheel gesponsord door Albert Heijn Corridor en keurslager Jan Gossens. We hadden verwacht ongeveer 100 tosti's te verkopen à €1.- per stuk. Na flink wat reclame gemaakt te hebben werd het een gigantisch succes en de 100 tosti's waren in een mum van tijd verkocht. Tijd voor meer, groter en beter! Bakker Bart, Bakkerij van Heeswijk en de kaasboer Hollandsche Kaas voegden zich bij de tostisponsoren en op de vrijdagen werd een maand lang de tostiactie een begrip op school. Met de tostiacties hebben we dan ook meer dan €1000,- opgehaald. De uitvoeringen van Friends in Harmony van de De Dommelecho in de Hofnar waren een gigantisch succes met uitverkochte zalen. Wij mochten hier informatie geven over ons project en collecteren. We hebben hier ook €350,- mee verdiend. Dit hebben we ook bij verzorgingstehuis De Bogen en Kempenhof gedaan op de kerstmarkt! We kregen de smaak te pakken en het werd tijd voor een promofilmpje! Skip heeft met ons samen dit gave filmpje gemaakt:
(https://www.youtube.com/watch?v=EErT9Hk2oXU&feature=youtube_gdata_player)
Begin December benaderden we LaToja Dance & More, een bruisende dansschool, geleid door de altijd vrolijke en geweldige Geerten. Geerten heeft met ons altijd gekeken wat ze voor ons kan betekenen, wat begon in 100 kaarten sponsoren voor hun dansshow in de Hofnar. De show  'Star' mocht ook gebruikt worden voor CKV en werd dus voor veel leerlingen erg interessant. Het werd kerst en de kerstmarkt op WereDi was jaarlijks een belangrijke inkomstenbron voor het Roemeniëproject. Om je een impressie te geven wat we hier allemaal gedaan hebben:
* Grote sponsorrun, nu al goed voor 1700 euro!
* Live muziek van de schoolband!
* Bekendmaking van de opbrengst van de kledingactie!
* Docenten-leerlingen zaalvoetbaltoernooi!
* Docenten natgooien met sponzen!
* De HOHOHO-wedstrijd voor docenten!
* Poffertjes, arretjescake, broodjes knakworst!
* Worstenbroodjes, warme chocolademelk, koekjes!
* De laatste tosti-actie van dit jaar!
* De grote GY2-bingo!
Als klapper op de vuurpijl was de beste kerstman van de wereld naar WereDi gekomen. De nuchtere, Brabantse kerstman heeft verschillende jaren meegedaan aan het WK kerstman in Lapland. Ook kregen we hier de cheque overhandigd van Sam's kledingactie. Een samenwerking waarbij we geld kregen van Sam's kledingactie voor de kleding die werd ingezameld. In de zogenoemde actieweken hielpen we zelf ook een aantal middagen mee.
Tijdens de kerst kwamen er ideeën om een benefietconcert te gaan organiseren. Dat resulteerde in een geweldige avond waarop D'n Doars, Broken Light, CMD Popband en de schoolband het dak van Lugano hebben geblazen. Ook willen we hierbij drukkerij Schoenmakers bedanken, die alle posters heeft gedrukt ter promotie. Tijdens het benefietconcert hebben we maar liefst €650,- opgehaald.
Op 4 Februari hebben wij een hele speciale donatie in ontvangst mogen nemen. Maar liefst €1170,- bedroeg deze van Infoland uit Veldhoven. Infoland had ons doel gekozen als doel voor hun kerstactie. Tijdens het Songfestival hebben we chips en stroopwafels verkocht, een actie die erg in de smaak viel bij de ruim 1000 Songfestivalbezoekers.  Op 14 Februari was het Valentijnsdag. Dit lieten wij natuurlijk niet onopgemerkt voorbij gaan.. Voor €1,50 kon je (anoniem) een roos naar je geliefde, vriend, vriendin of docent sturen. Deze werd dan op Valentijnsdag. Een ontzettend leuke actie, opzich.. Alleen voor Niels was deze actie niet even leuk. Ruud en Niels hebben een voorgeschiedenis wat betreft musicalacteur William Spaaij. Deze kun je natuurlijk altijd vragen aan Niels of Ruud, ze zijn niet te beroerd dit te vertellen. Echter, krijg je altijd wel twee verschillende verhalen te horen. Ruud zal altijd erg objectief zijn, maar die van Niels: zoetsappigheid, spanning en sensatie. Persoonlijk zou ik voor dat laatste gaan. Niels ontving een roos van ene William. Niels had natuurlijk niets door en liep de hele pauze met zijn roos piekerend door de school. 'Want wie, welke William moet mij nu weer een roos sturen?!' Niels heeft in het schoolsysteem opgezocht of er een William op school zat bij ons. Als Ruud Niels niet had tegengehouden was Niels met roos en al de klas binnengestormd om de arme tweedeklasser te verhoren. Niels zag Ruud zijn gezicht en wist hoe laat het was.. Oké, nu dwalen we een beetje af... Niet de bedoeling...  We willen voor deze actie bloemist Oogenlust en Detifleur bedanken voor hun bijdrage. In maart mochten we een tweede cheque in ontvangst nemen, dit keer van paramedici groothandel: 'Disporta'. Zij hebben ons maar liefst €500,- gesponsord! Ook de jaarlijkse vastenactie werd een klapper! Maar liefst €3700 werd opgehaald door de bijna 100 leerlingen die deelnamen aan de vastenactie. Deze actie werd voor veel van ons gezien als een steun door onze leerlingen en dat deed ons erg goed!  De koningsmarkt kwam eraan en we bedachten hier om met een loterij te gaan staan. Bijna alle Valkenswaardse winkels zijn gevraagd om op hun manier een bijdrage te leveren aan onze loterij. Onze prijzenpot was dan ook goed gevuld met meer dan 80 prijzen waaronder:  dagkaarten voor Montana Snowcenter , bioscoopbonnen, CD's en DVD's, giftcards van onder andere Sirtaki, Shoeby, 't Sieradenwinkeltje en Intratuin en nog veel meer! Deze actie leverde €350,- op!  Op vrijdag 23 Mei werd er een unieke Roemeniëquiz georganiseerd. Met een beetje dezelfde opzet als de WereDiKwis streden teams om de felbegeerde winnaarstitel. Hiermee kwamen we op het einde van het inzamelen van een hoop geld.

We willen iedereen bedanken die dit jaar zo succesvol heeft kunnen maken. Zeker in tijden dat het niet zo goed gaat hebben wij mogen vertrouwen op ontzettend mooie samenwerkingen. Iedereen die op welke wijze dan ook een bijdrage heeft gedaan aan het Roemeniëproject van WereDi in samenwerking met stichting SOS straatkinderen uit Dommelen van Theo van Hoof willen we bij deze ontzettend bedanken.

Bedankt,
Roemeniëgroep 2014

1. Monique kolster:
    9 juli 2014
    He Lieverds! Ik geef hier even een reactie want de blog vanuit Weredi blijft maar om een account vragen! Geef jij iedereen even een hele dikke knuffel van "oma" en vertel maar even hoe stinkend jaloers ik ben! Kussies!!!! xxx Moon